Isnin, 10 Disember 2012

MESYUARAT AGONG PSSGM KEBNGSAAN 2013

Pada 8 Disember yang lalu telah diadakan mesyuarat AJk bagi menentukan tarikh mesyuarat AGONG PSSGM Kebangsaan . Tempoh selama 28 hari dari tarikh surat dikeluarkan  adalah pada 6 Januari 2013 .
Kini banyak daerah telah terbatal , kalau melihat dari data yang ada sebanyak 25 daerah telah terbatal . Bagaimanakah  pekara ini berlaku ?

Ada pihak yang menuduh , mengatakan  PSSGM sengaja dibatalkan oleh pihak PJS , tapi kebenarannya , banyak daerah tidak menghantar minit mesyuarat hampir 10 tahun , mereka mengadakan mesyuarat tetapi minit tidak dihantar ke pejabat Pesuruh Jaya Sukan , maka macam buah rambai masaklah ianya gugurnya ,  dibatalkan , mungkin tahap kesabaran pihak PJS telah habis .

Negeri Kedah
Daerah Tokai  Pendang
Daerah  Padang Terap
Daerah Kota Setar
Daerah Kulim
Daerah Kubang Pasu

Selangor
Daerah Petaling
Daerah Gombak
Daerah Sepang

Negeri Sembilan
Daerah Port Dickson
Daerah Jempul
Daerah Rembau

Melaka
Daerah Melaka Tengah

Johor
Daerah Segamat
Daerah Kota Tinggi

Terangganu
Daerah Marang
Daerah Kuala Terangganu
Daerah Kemaman
Daerah Dungun

Kelantan
Daerah  Kuala Krai
Daerah Tanah Merah
Daerah Kota Baharu
Daerah  Pasir Putih
Daerah Bacok
Daerah Machang

Berawas bagi negeri negeri yang ingin mengadakan mesyuarat agong dalam masa 21 hari ini , mungkin perwakilan dari Daerah yang hadir tidak sah kerana daerah mereka telah terbatal . akan menyebabkan semua kerja jadi sia sia .

Alhamdulillah , Melaka telah mengadakan AGM pada 3 Diember yang lalu dan telah pun menghantar penyata ke pusat dan PJS .

Bagi daerah yang telah terbatal selepas ini , daerah anda dikehendaki mendaftar terus ke Pejabat Pendaftar Pertubuhan sahaja , kerana kita akan keluar dari Pejaba Pesuruh Jaya Sukan bermula dari tahun hadapan .


Tiada ulasan:

Kisah Kami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...