Sabtu, 29 Disember 2012

PERTUBUHAN vs PERSATUAN

Heboh  memperkatakan tentang Daerah  dan Negeri yang telah terbatal , tentu ramai yang tertanya mana pula daerah dan negeri yang  layak untuk hadir AGM pada 6 Januari 2012 ini .
Saya telah cuba mendapatkan sedikit info dari pejabat Pesuruhjaya sukan baru baru ini ada juga beberapa pekara yang agak mengejutkan dalam hal ini . Ada lagi Daerah yang terbatal iaitu Daerah Bandar Baharu Kedah , yang terbatal pada  26 September 2012 .





 Juga ada beberapa pekara yang mengejutkan juga , kerana Pendaftaran baru tidak lagi menggunakan perkataan Pertubuhan , sebaliknya PERSATUAN
Agak agak anak anak Gayong Malaysia yang mempunyai status PEGUAM , apa pandangan tentang pekara ini kerana  di dalam Pelembagaan Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia , telah nyata ada menyebut perkataan Pertubuhan sahaja , pada hal , pendaftaran yang baru menggunakan perkataan Persatuan , adakah mereka layak untuk hadir mesyuarat nanti ?
Lihat Lampiran ini



Didalam Peraturan dan Pelembagaan Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia , Peraturan 1 , telah terang  menjelaskan perkataan Pertubuhan digunakan , bagaimana pula dengan pendaftaran yang baru menggunakan perkataan Persatuan , adakah mereka layak untuk hadir mesyuarat ?


Tiada ulasan:

Kisah Kami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...